Donderdag de 5e dag in Salla - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu Donderdag de 5e dag in Salla - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu

Donderdag de 5e dag in Salla

Door: Diana Kohne

Blijf op de hoogte en volg Diana

08 Februari 2013 | Finland, Salla

Vanmorgen konden we gelukkig een beetje uitslapen omdat we deze ochtend vrij zijn, geen activiteit :) Na de late avond van gisteren was dat wel even lekker. Het is maar -22 deze ochtend :) en de zon schijnt. De omgeving ziet er weer schitterend uit. Na het ontbijt hebben we een beetje gewandeld en nog een keer gekeken hoe we onze fotocamera in moeten stellen om het Noorderlicht goed te kunnen fotograferen. Om kwart over twee gingen we weer richting de rendierfarm voor onze husky safari. De honden zijn helemaal door het dolle heen, zo graag willen ze op pad. Wat een mooie en lieve dieren, geweldig! We werden door zo'n 55 honden verwelkomd allemaal blaffen :) omdat ze zo graag op pad wilden. We kregen een span met 6 honden. Peter ging het eerste stuk achterop de slee als bestuurder en ik zat in de slee. Ik heb nog nooit zo iets moois meegemaakt, wat een belevenis! De schitterende omgeving, de honden die helemaal door het dolle heen waren en voor de slee uit renden, de zon, het plaatje was compleet. Onderweg lieten ze de nodige drollen achter die behoorlijk stonken :) Halverwege was er een stop en werd er buiten een vuur gemaakt waar we weer het bekende worstje kregen aan een stok om in het vuur te warmen. Lekker koffie, thee of chocolademelk erbij en een soort suikerbroodje, een specialiteit van hier. Het water voor de warme drankjes wordt boven het vuur in een soort fluitketel gekookt. Na de stop hebben we van plek gewisseld en zat Peter in de slee en ik stond achterop als bestuurder. Wat gaaf was dat en wat een kracht hebben die honden, ongelooflijk. Het was in een woord GEWELDIG, SUPER!!!!!! Na deze super middag werden we weer naar ons huisje gebracht waar we een half uur de tijd hadden om ons om te kleden. We eten vanavond in het Kiela restaurant aan de overkant van de weg. Hier kregen we lekkere bospaddestoelensoep met rendiervlees gegarneerd en lekker kipfilet in een rozemarijnsaus, gegrilde groenten en gebakken aardappelen. Als toetje een soort bosvruchtentaart. Om 7 uur werden we weer opgehaald bij het restaurant want we hadden als extra een Noorderlichtsafari geboekt met de rendieren. Helaas was het bewolkt maar het was een hele ervaring om in de slee met een rendier in het donker door het bos te gaan. Echt heel leuk en zo rustgevend die stilte. Onderweg een stop gemaakt waar we de rendieren konden voeren en een stop waar een kampvuur werd gemaakt, en dit keer geen worst :) maar lekker warme bessensap en chocola. Na de stop weer door het donkere bos naar de rendierfarm. Het was weer een leuk avontuur. Thuis in het huisje weer lekker de sauna ingedoken en naar bed. Morgen gaan we naar de kerstman in Rovaniemi.

• 08 Februari 2013 - 10:44

Jose:

Wat een prachtige honden! En ze kijken zo lief naar jullie. Kan me voorstellen dat dit een overweldigende ervaring is.

Groet Jose

• 08 Februari 2013 - 12:04

Enya:

Wat een gafe verhalen en wat een gave foto's! Geen woorden voor! Ook al ben ik niet zo van de kou ziet dit er toch wel te leuk uit!! Kan niet wachten om alle foto's en verhalen te zien en horen als jullie straks weer thuis zijn! Veel plezier met de activiteiten die vandaag en morgen nog op het programma staan! Liefss XXX

• 08 Februari 2013 - 16:35

Magda:

Wat eenprachtige foto,s weer het lijkt wel een sprookje