Maandag de 2e dag in Salla Lapland - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu Maandag de 2e dag in Salla Lapland - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu

Maandag de 2e dag in Salla Lapland

Door: Diana Kohne

Blijf op de hoogte en volg Diana

04 Februari 2013 | Finland, Salla

Vandaag gaan we op sneeuwscooter safari! Om half 9 zijn we naar het hotel gelopen voor het ontbijt. Een uitgebreid buffet, lekker om de dag mee te starten. Het heeft vannacht weer gesneeuwd en het is -10 graden. Na het ontbijt hebben we ons in onze thermo overall gehesen en warm ingepakt zijn we naar het ontmoetingspunt gelopen verderop aan de overkant van de weg. Daar kregen we een helm en een instructie hoe de sneeuwscooter werkt. In kolonne gingen we op weg. Wat een fantastische ervaring wauw.. de omgeving zo prachtig, nog nooit zo iets gezien. Het was wel even wennen om de scooter te besturen. Ik zat achterop en Peter aan het stuur. Onderweg stopte we op het hoogste punt waar je een schitterend uitzicht had. Zo mooi en tegelijk onwerkelijk. Daarna een tussenstop bij de rendierfarm waar we wat warms te drinken kregen met een donut. Het laatste stuk was geweldig, hier gingen we wat harder over bulten en kuilen, echt gaaf. Te snel kwam er weer een eind aan deze leuke tocht. Terug in het huisje omgekleed en een beetje de omgeving bekeken. Bij de ski piste een lekker pizaatje gescoord. Het valt op dat het overal zo rustig is op de piste waren maar een paar mensen aan het skiën. Het is hier heerlijk rustig, geen massa toerisme. Om 3 uur werden we alweer verwacht voor een noorderlicht lezing door Bart Braafhart. Een hele leuke lezing met uitleg over het noorderlicht en schitterende foto's en film. Na de lezing weer lekker terug gewandeld en lekker de sauna in gedoken. Vanavond weer in het restaurant van het hotel gegeten, lekker zalm, salade en frietjes. En natuurlijk de rest van de wijn van de vorige dag. Gelijk even gekeken of het streepje op de fles klopte hahaha...Nu lekker aan de koffie en dadelijk nog een wandeling maken naar het meer en hopen dat we het noorderlicht gaan zien. Morgen gaan we op rendiersafari.

• 04 Februari 2013 - 22:46

Jose:

Hoi Diana,

Net je verhaal gelezen en jullie foto's bekeken. Geweldig avontuur in een prachtige omgeving! Sneeuw hebben jullie wel meer gezien, maar dit lijkt me ook overweldigend.
    Heel veel plezier samen met Peter in het prachtige hoge noorden.
    Proost!

Groet Jose

• 05 Februari 2013 - 13:09

Sascha:

Klinkt allemaal bere leuk. Kunnen jullie wel lopen in die pakken? Geniet ervan, ben benieuwd naar het volgende avontuur van jullie Hav fun!