Vrijdag de 6e dag in Salla - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu Vrijdag de 6e dag in Salla - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu

Vrijdag de 6e dag in Salla

Door: Diana Kohne

Blijf op de hoogte en volg Diana

09 Februari 2013 | Finland, Salla

Vanmorgen moesten we er vroeg uit. Vandaag zijn we naar de kerstman geweest in Rovaniemi op de poolcirkel. Om 9 uur vertrok de bus voor een twee uur durende rit er naar toe. Bij aankomst leek het net een soort Disney hoe het dorp is aangelegd. Hier hebben we eerst koffie gedronken en toen zijn we op visite gegaan bij de "echte" kerstman. Hij bleek nog Nederlands te spreken ook en toen hij hoorde waar we vandaan kwamen begon hij gelijk over Ikea en dat er een Ikea hotel bij is! De kerstman weet ook alles:) In het dorp kon je natuurlijk de nodige souvenirs kopen tegen belachelijk hoge prijzen. Na het bezoek aan het kerstdorp werden we weer opgehaald en naar het Arktikum in Rovaniemi gebracht. Een museum met allerlei onderwerpen over Lapland, zijn bevolking en natuur. Na het bezoek aan het museum zijn we Rovaniemi nog in geweest om wat winkels te kijken maar daar hadden we eigenlijk helemaal niet zo'n zin in. De souvenirs winkeltjes vroegen belachelijk hoge prijzen dus uiteindelijk zijn we een kroegje in gegaan en hebben we daar een biertje gedronken. Om half zes moesten we weer verzamelen in het City hotel waar we met zijn allen gingen eten. Het was een heerlijk diner. Na het diner weer met de bus terug naar Salla. Er was in eerste instantie gezegd dat er kans was op Noorderlicht maar helaas was er toch weer bewolking. Toch zijn we met alle mensen van de huisjes weer naar het meer gegaan. Daar bleken al twee mensen in "ons" hutje te zitten en zij hadden ook al vuur gemaakt. Ze gingen gelijk weg toen wij met zijn allen aankwamen hahaha. Iedereen maakte weer de nodige foto's maar er was geen activiteit in de lucht, helaas... Het was wel erg gezellig met zijn allen in het hutje rond het vuur. Iedereen had in Rovaniemi drank en eten ingeslagen. Rond 1 uur zijn we weer naar de huisjes gegaan. Morgen gaan we op sneeuwscooter safari naar de Russische grens. We hebben er zin in :)