Dinsdag de 3e dag in Salla - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu Dinsdag de 3e dag in Salla - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu

Dinsdag de 3e dag in Salla

Door: Diana Kohne

Blijf op de hoogte en volg Diana

05 Februari 2013 | Finland, Salla

Vanmorgen werden we na het ontbijt opgehaald en naar de rendierfarm gebracht voor onze rendiersafari. Dik ingepakt want vandaag is het flink koud -11 maar met de wind er bij voelt het veel kouder aan. Bij aankomst kregen we uitleg hoe de slee te besturen en mochten we allemaal een eigen slee met rendier uitzoeken en gingen we op pad. Ik kan niet beschrijven hoe leuk dit was echt helemaal te gek. Midden door de bossen alleen maar de rendieren met een slee er achter. Na een poosje stopte we bij een afgesloten wei waar nog meer rendieren stonden die we mochten voeren. Het is grappig te weten dat alle rendieren in Lapland van iemand zijn. Na de winter worden ze weer losgelaten en weer gevangen voordat de winter weer invalt. Ze hebben allemaal een oormerk waaraan je kan zien wie de eigenaar is. Na deze stop gingen we nog verder het bos in en stopten we op een gegeven moment bij een Kotta. ( een soort wigwam) binnen in de Kotta werd een groot vuur gemaakt waar iedereen omheen kon zitten en kregen we allemaal een worstje die we aan een stok in het vuur mochten opwarmen. We kregen er lekker koffie, thee of chocomelk en een soort koek bij en de gids vertelde verhalen over de rendieren. Ik heb hier ook gebruik gemaakt van het toilet. Dat was lachen een hutje middenin het bos om er te komen was een hele toer want je moest door de diepe sneeuw heen. De wc was een ouderwetse ton met een gat er in. Wel koud!!! We kregen ook nog een talisman, een stukje van het gewei van een rendier aan een leren koortje voor om je nek. Het was super, geweldig en gezellig in de Kotta. Na deze stop gingen we weer richting de rendierfarm. Het was super!!!!! Met het busje werden we weer naar het hotel gebracht en gingen we naar ons huisje om ons om te kleden en te gaan skiën. Wat een rust de hele piste voor ons zelf. Het is niet groot en de afdalingen die we konden doen niet lang maar super kwaliteit sneeuw en heeeel koud. En een schitterende zonsondergang want de zon gaat hier heel vroeg onder. Fantastisch ver gezicht en de bomen zo mooi met die bergen sneeuw, je wordt er gewoon stil van. Wat wil een mens nog meer. ( het noorderlicht zien hahaha) na het skiën weer naar het huisje en lekker de sauna weer ingedoken. Weer lekker gegeten in het hotel en na het eten weer op pad naar een meer in de hoop het Noorderlicht te zien.

• 05 Februari 2013 - 21:27

Enya:

Klink geweldig!!! Geniet geniet geniet! (Hier gaat het ook weer sneeuwen en vriezen brrrrrr)

• 06 Februari 2013 - 08:49

Nadia:

Hey mam wat een leuke verhalen zeg!!! Word er jaloers van hihi geniet er lekker van , ben benieuwd naar de volgende verhalen, hihii had je niet gegilt achterop bij pap op de sneeuwscooter zie jullie helemaal zitten ;) liefs kus nadia xxx

• 06 Februari 2013 - 09:23

Reni:

Gaaaaaf, leuke verhalen en ik kijk morgen weer naar het volgende verhaal!! Geniet nog lekker.
    Reni

• 06 Februari 2013 - 21:29

Jose:

Mooi verhaal, zo een te zijn met de natuur en dan niemand anders aan te treffen. Ik heb al tegen Johan gezegd; dit moeten wij ook doen!
    Veel plezier. Groet Jose

• 07 Februari 2013 - 09:11

Sascha:

We missen de woensdag???? Of liggen jullie uitgeput tussen de rendieren????

• 07 Februari 2013 - 10:52

Diana Kohne:

Nou Sascha op verzoek de woensdag staat er op :)