De 1e dag aankomst in Lapland / Salla - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu De 1e dag aankomst in Lapland / Salla - Reisverslag uit Salla, Finland van Diana Kohne - WaarBenJij.nu

De 1e dag aankomst in Lapland / Salla

Door: Diana Kohne

Blijf op de hoogte en volg Diana

03 Februari 2013 | Finland, Salla

Vandaag zijn we om 06.00 uur vertrokken vanaf Amsterdam Schiphol naar Salla in Finland. Na 3 uur vliegen kwamen we aan in Kuusamo waar het op dat moment -7 graden was. Een mooie witte wereld. De hele reis is voorspoedig verlopen al kreeg ik het idee dat wij wel erg veel bagage bij ons hadden :) maar later bleek dat wij gewoon veel kleinere koffers hadden haha.. Vanaf de luchthaven was het nog anderhalf uur rijden naar Salla. De bus rijd hier met spikes op zijn banden zodat hij flink door reed. Op de poolcirkel maakte hij nog een stop voor een foto moment. In de bus kregen we gelijk alle informatie over onze dagindeling en dat we alleen zaterdag een vrije dag hebben. Hallo het is wel vakantie hè. Een strak schema dus. Bij aankomst in Salla konden we niet gelijk in onze bungalow omdat ze nog aan het schoonmaken waren. Dus toen hebben we maar gelijk onze thermo kleding en laarzen opgehaald want om 14.00 uur ging de bus naar het dorp 10 km verderop. Aangezien we niet weten wanneer we weer de gelegenheid krijgen om wat inkopen te doen zijn we meegegaan. Het goedkoopste bier wat we konden vinden was twee euro voor een blik van een halve liter en dat was echt goedkoop. Wijn was allemaal alcohol vrij of met ten hoogste 4% alcohol. Gelukkig hadden wij op Schiphol wat wijn gekocht. Bij terugkomst hebben we onze spullen uitgepakt. Het is een prachtig huisje met sauna, volledig ingerichte keuken met vaatwasser en wasmachine. En nu zitten we in het restaurant van het hotel. Op het menu hert en zalm en verschillende groenten. Een flesje wijn erbij van 27 euro en als je die niet op krijgt mag je hem niet meenemen, die houden ze daar en ze zetten een streepje op de fles zodat je morgen de rest kan op drinken! Morgen gaan we op sneeuwscooter safari. Straks nog even de sauna in en lekker slapen, was een korte nacht.

• 03 Februari 2013 - 23:17

Enya:

Super leuk! Kijk nu al uit naar de volgende reisverslagen! Heel veel plezier! Liefsxxx

• 04 Februari 2013 - 19:53

Laura:

Gaaf hoor enne dat wijntje haal je wel weer in in Spanje :-)

• 27 November 2013 - 11:56

Johan Pieterse:

Beste Diana,

Wat een geweldig reisverslag.
    Ook wij willen in januari 2014 naar Salla.
    Weten nog niet exact waar we gaan boeken.
    Door u reisverslag willen we eigenlijk graag weten
    Waar u deze reis geboekt heeft.

Met vriendelijke groet,

Johan en Mindy Pieterse

• 18 Januari 2014 - 13:44

Diana Kohne:

Hoi Johan en Mindy,

Ik zie nu jullie reactie pas. Wij hebben de reis geboekt bij de ANWB. Alles was super geregeld. Volgens mij hebben ze deze reis ook nu weer in hun pakket. Wij gaan zeker nog een keer terug! Mochten jullie al elders geboekt hebben dan wens ik jullie net zo een mooie reis toe als wij hebben gehad!

Met vriendelijke groetjes
    Diana Kohne